Робота над науково-методичною проблемою


   Майбутнє світу – у навчанні, а місія освіти полягає в тому, щоб змінити життя учнів і допомогти виховувати громадян, які зможуть жити і продуктивно працювати за нових умов (соціальних, технологічних, екологічних тощо). В умовах демократизації сучасної освіти цілком закономірним стає пошук шляхів удосконалення змісту навчального процесу, надання йому сучасного європейського характеру.
           Створення  ситуації  успіху  в  навчальній  діяльності   школярів – це  проблема, до  якої  все  частіше  звертається  сучасна  педагогічна  наука. Ця  проблема  зацікавила  і  мене. Працюючи  вже  не  один   рік  у  школі, я  зрозуміла, що  однією  з  важливих  цілей  навчання  є  розвиток  особистості  кожної  дитини. А  це  можливо, якщо  навчання  і  виховання  сприятиме  розвитку  дитини,  приноситиме  їй  радість  пізнання, викликатиме  у  неї  інтерес до навчання. Тож нехай будуть почуті всіма педагогами слова: «Успішний учитель –  успішний учень – успішна країна!»
           В. О. Сухомлинський стверджував, що перша заповідь виховання – „дати дітям почуття власної гідності. У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні. Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися”. Доктор  педагогічних  наук І. Харламов, зазначає, що  сформувати  потяг  учня  до  навчання  можливо  лише  доброзичливими  відносинами  між учителем  та  учнем, що  ґрунтуються  на  повазі  та  вимогливості; а  дати  дитині  можливість  почуватись  упевнено, укріпити  відчуття  власної  гідності  допоможе  ситуація успіху.
          Моє завдання  - допомогти дитині зростати в успіху, дати відчути радість від здолання труднощів, дати зрозуміти, що без зусиль в житті нічого не дається, весь час необхідно прикладати зусилля.
          Для того щоб дитина приступила до виконання завдань смілимо не боючись використовую такі репліки: «це дуже важливо і у тебе неодмінно вийде», «починай, ти зможен я впевнена», «ось цей елемент у тебе вийшов дуже гарно», «і це не зовсім складно, навіть якщо не вийде нічого страшного» 
          Працюючи над цією проблемою переконалася, що цей метод передбачає не просто отримання знань, а творче відношення до них, сприяє формуваню і вихованню освіченого, творчого, історичного свідомого школяра.
           Створюючи в пізнавальній діяльності учнів ситуацію успіху та відчуття правильності виконання задачі, що досягається наявністю відповідної мотивації, певним рівнем емоційного збудження я будую свої уроки так, щоб в учнів був стійкий інтерес до предмету та процесу пізнання, навчальної активності, бажання творити та пізнавати.
          У  своїй практичній  діяльності  доводжу, що  створена  на  уроці  ситуація  успіху:
- змінює  в  позитивний  бік  стиль  життя  дитини;
 - стає  точкою  відліку  для  змін  у  взаєминах  з  оточуючими;  
- дає  поштовх  для  дальшого  руху  вгору  сходинками  розвитку  особистості;  
- підвищує  життєву  стійкість, здатність  до  протидії;  
- загартовує  характер;  
- відкриває  приховані  можливості  особистості;  
- стимулює інтерес  до  навчального  процесу;  
- надихає до творчої  праці;  
- розвиває  пізнавальні  здібності;    
-допомагає особистості пізнати себе, самовизначитись  та  самореалізуватись.
         У  процесі  пошуків  шляхів  створення  ситуації  успіху  переконалася, що  використання  інноваційних  технологій  на  уроках  набагато  збільшує  пізнавальну  активність  та  самостійність  учнів, мотивує  потребу  самовдосконалення. Елементи  інноваційних  технологій  використовую  на  кожному  уроці, бо  вважаю, що  це  справа  потрібна, цікава  і  перспективна. У своїй роботі використовую такі форми роботи як: групові, колективні, індивідуальні. З досягнення мети використовую на уроках такі вправи як, "Емоційне заохочення",  "Сходинки до успіху", "Даю шанс", "Створення ситуації змагань", "Навмисна помилка, "Емоційне блокування" та інші. Крім цього широко застосовую такі методи навчання як, «мозковий штурм», «мікрофон», «криголам», «очікування», «незакінчене речення», "кардіограма життя". Залучає учнів до творчої самостійної дослідницької роботи: написання рефератів, есе, складання кросвордів, ребусів, проектних робіт, які використовуються на уроках.                           Використання цієї педагогічної технології у роботі дало бажані результати. Серед моїх учнів є:
2010 рік – ІІ місце Правознавство Поліщук Оксана, 10 клас
2011 рік – ІІІ місце Історія Кудряшова Яна, 8 клас
                 ІІ місце Правознавство Рудь Наталія, 9 клас
2012 рік – ІІІ місце Історія Недза Анатолій, 10 клас
                 ІІ місце в обласному турі МАН Костинюк Анжела,
                 11 клас
2013 рік – ІІІ місце Історія Квашук Костянтин, 8 клас
2014 рік – ІІ місце Історія Кудряшова Яна, 11 клас 
        Серед моїх випускників є учні які обрали професію вчителя. Двоє учнів навчаються на вчителів історії.
Створюйте  доброзичливу, творчу   атмосферу  співпраці  вчителя  і  учня, де  вони  є  першовідкривачами  всіх  таємниць  світу, а  вчитель – мудрим  спрямовувачем  їхніх  творчих  пошуків.
        Із всього сказаного можна зробити висновок, що готовність вчителя до створення ситуації успіху в навчальному процесі старшокласників передбачає знання вчителем фізіологічних та психологічних особливостей учнів вказаного вікового діапазону; бажання і наявність вмінь та навичок для здійснення індивідуального підходу; можливість активного використання зворотнього зв’язку; стимулювання учнів до засвоєння навчальної інформації; створення та адекватний розвиток й підтримку ситуації успіху, використовуючи особливості своєї профільної дисципліни; спрямування життєдіяльності учнівського колективу у потрібному напрямку; пошук вирішення проблеми панічного страху перед ситуацією неуспіху, поразки у кожному конкретному випадку.
     

   

6 комментариев:

  1. На уроках Оксани Миколаївни завжди цікаво, вчитель вміє мотивувати дітей, доступно подати матеріал. Елементи створення ситуації успіху я використовую на своїх уроках, багато вправ перейнявши від Оксани Миколаївни, вона завжди ділиться напрацюваннями по даній методичній проблемі. Так тримати, Оксана Миколаївна! Дякую за корисну інформацію!

    ОтветитьУдалить
  2. Створенння ситуації успіху я застосовую на своїх уроках, дітям це дуже подобається і вони з радістю виконують всі вправи. Своїй колезі хочу побажати не зупинятися на досягнутому і ділитися досвідом у друкованих виданнях. З повагою, Наталія Віталіївна

    ОтветитьУдалить
  3. Маю стійке переконання, що кожний справжній вчитель повинен формувати свою власну педагогічну систему, яка допоможе створити найкращі умови для отримання знань учнями, перетворення здобутих знань на переконання і застосування їх у життєвих ситуаціях. Завдання вчителя, - обрати педагогічні стратегії, що забезпечать здатність учня ефективно діяти за межами навчальних ситуацій, продуктивно розв’язувати в повсякденному житті реальні проблеми.Оксана Миколаївна на своїх уроках,виховних заходах,участью в проєктах,конкурсах,олімпіадах,науково-дослідницьких роботах МАН,які пишут ії учні працює саме в цьму напрямі.Бажаю ії успіхів та творчих злетів.Янишина В.М.-вчитель фізики

    ОтветитьУдалить
  4. у Оксані Миколаївни гарні випускники, які обрали професію класного керівника, а саме-вчительісторії.Любовь до навчання,свого предмета,любові до рідного краю,відповідальність за свої вчинки ,знання права та багато іншого навчила вона своїх вихованців.Щастя ,тобі колего,перемоги!Коваль Н.В.-директор школи

    ОтветитьУдалить
  5. Використання інноваційних технологій на уроках набагато збільшує
    пізнавальну активність та самостійність учнів, мотивує потребу самовдосконалення/ Успіхів, Вам, у досягненні мети!

    ОтветитьУдалить
  6. У наш час освіта постійно рухається вперед, головне завдання школи сьогодні – виявити творчі здібності дитини і дати поштовх до розвитку, підготувати її до життя, вчити вирішувати проблеми, використовувати власний досвід, здобувати інформацію, критично мислити, вміти співпрацювати та працювати в групі, вміти організувати свою роботу. Стаття допомагає усвідомити актуальність і доцільність даної проблеми. Оксана Миколаївна, ти молодець.

    ОтветитьУдалить