РОЗРОБКА УРОКУ. 10 КЛАС. ТЕМА: "РЕВОЛЮЦІЯ 1905-1907 РР. В РОСІЇ"

Тема: Революція 1905-1907 рр. в Росії.

Мета.
Навчальна: проаналізувати процес формування революційної ситуації на початок формування революційної ситуації на початок 1905 році в Російській імперії; ознайомити учнів з Маніфестом 17 жовтня.

Розвивальна: закріпити уміння учнів аналізувати та узагальнювати навчальний матеріал, критично опрацьовувати різні джерела інформації, аргументовано висловлювати свій погляд на поставлену проблему; формувати навички участі в дискусії.

Виховна: виховувати інтерес до історії та негативне ставлення до силових методів розвязання конфліктів у суспільному житті.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: карта, зелені та червоні стрічки, документ.

І. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.


Метод «Мозковий штурм», щоб систематизувати знання з всесвітньої історії про революції. Наприкінці цього етапу робиться узагальнення знань і пропонується запитання. Яку подію чи процес треба проаналізувати протягом уроку?(5 хв.)

Учні визначають, що об’єктом аналізу буде революційна ситуація, перебіг подій революції.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

План

  1. Причини революції 1905-1907рр.
  2. Початок революції.
  3. Маніфест 17 жовтня.
  4. Спад революції. Наслідки революції.

1, 2. Метод очікувань
Учням пропонується протягом 2-3 хв. Написати чого вони очікують від дискусії, в якій вони будуть аналізувати революційну ситуацію. Вчитель записує основні очікування на дошці.
            Щоб розпочати дискусію потрібно зясувати причини революції. Вчитель разом з учнями заповнює схему на дошці (5 хв.) .

                                                      







Революція 1905 – 1907 років у Росії

Причини                                                                                         Наслідки

Економічні:
Ø  половинчаста реформа 1861 року;
Ø  поміщицьке землеволодіння;
Ø  промисловий переворот.


Політичні:
Ø  самодержавство.

Соціальні:
Ø  суспільно – політичні рухи;
Ø  поява політичних партій.



 Далі вчитель говорить, що є два шляхи розвязання протиріч, які склалися напередодні революції:
-          з позиції сили – революція
-          з позиції розуму – реформування держави.
Починається дискусія. З одного боку учні, які стверджують, що протиріччя треба було розв’язувати тільки з позиції сили. З іншого – тільки з позиції розуму. Посередині назалежні експерти, які аналізують виступи учасників дискусії.
Вчитель підсумовує сказане, розповідає, що народ намагався розвязувати протиріччя з позиції розуму, а влада – з позиції сили. Розстріл мирної демонстрації в Санки-Петербурзі 9 січня 1905 року, який увійшов в історію під назвою «кривавої неділі», став початком революції.
Вчитель повертається до вправи «Очікування». Запитує, чи здійснилися ваші очікування?

3. Метод бумеранг (5 хв.)
Учень розповідає заздалегідь підготовлену інформацію про Маніфест 17 жовтня. Прослухавши розповідь, вчитель дає двом учням зелені стрічки (вони повинні сформулювати прості запитання до розповіді), іншим двом – червоні (питання аналітичного характеру).

4. Метод вільного письма (2-3 хв.)
Напишіть, як на вашу думку, закінчилась революція в Росії?

ІІІ. Закріплення (2-3 хв.)
Метод «Незакінчене речення»
«Революція почалася…
«Економічними причинами революції є…

ІУ. Домашнє завдання (2 хв.)
§ 30 прочитати
Достатній рівень – хронологічна таблиця

Вищий рівень – виписати наслідки революції. Порівняйте ваші думки про закінчення революції з дійсністю.

Комментариев нет:

Отправить комментарий