РОЗРОБКА ПОЗАКЛАСНОГО ЗАХОДУ "ІСТОРИЧНИЙ МАРАФОН"



Інтелектуальна гра «Історичний марафон»
Мета: перевірити знання і вміння учнів з основних тем історії України та історії середніх віків, активізувати пізнавальні інтереси учнів; розвивати уважність, кмітливість, вміння логічно мислити, локанічно та аргументовано висловлювати свою думку; виховувати відповідальність за власні дії в команді, доброзичливість і тактовність.
Форма проведення: інтелектуально-розважальна гра.
Обладнання : дошка, крейда, парти, стільці, чисті аркуші паперу, ручки, кольорові олівці, зображення відомих історичних діячів епохи середньовіччя.
Підготовчий етап: за тиждень до гри запропонувати учням сформувати команди з 5 чоловік кожна, обрати капітанів, назву, девіз та емблему команд.

ХІД ГРИ
 Команди займають свої місця.

Звучить пісня (на вибір вчителя)

Ведучий (вчитель історії). Шановні друзі! Сьогодні ми з вами зібралися, щоб пограти в дуже цікаву і захоплюючу гру, що має оригінальну назву                  « Історичний марафон». Учасникам команд доведеться подолати нелегкий і насичений різними перешкодами шлях до перемоги. На вашій марафонській дистанції ви зустрінетеся з бар’єрами різного ступеня складності. Для подолання цих  бар’єрів вам знадобляться не тільки знання з історії, а й ваше вміння злагоджено діяти в команді, швидкість, наполегливість і кмітливість. Але, перш ніж вийти ні лінію «Старт» і розпочати забіг, давайте познайомимось з членами суддівської колегії, які будуть пильно стежити за усіма вашими кроками і справедливо визначати переможця.

Представлення журі.

1-й етап змагань – «Представлення команд»
Капітани оголошують склад команди, назви команди, девіз.
Максимальна оцінка за цей конкурс – 5 балів. Журі виставляє оцінки та оголошує командам.

2-й етап змагагь – «Історичний турнір». Обом командам ставлять 20 запитань. Та команда, яка першою надасть відповідь отримає 1 бал. Якщо учасники не дають правильної відповіді, право відповісти мають вболівальники, які можуть заробити додаткові бали для своїх команд.

Запитання  турніру
1.Що означає слово «бортництво»?
2.Кого з київських правителів історик Грушевський називав «давньоруським спартанцем»?

3.Кому належать слова «Хай буде Київ матір’ю міст руських»?
4.Кого з київських правителів називали «тестем Європи»
5.Яку силу природи уособлював бог Перун
6.Як називали вікінгів у Русі-України?
7.Що в перекладі означає назва «Ісландія»?
8.Як звали верховного бога скандинавів?
9.Як називають арабських кочовиків-скотарів?
10.Яку назву має відома збірка арабських казок?
11.Як називали правителя арабської держави, який поєднував у своїх руках світську і духовну владу?
12.Як називалася книга, до якої були занесені результати перепису населення, проведеного Вільгельмом Завойовником в ХІ ст. в Англії?
13.Які династії брали участь у війні Білої та Червоної троянд?
14.Що означає в перекладі слово «парламент»?
15.Скільки років тривала Столітня війна?
16.Яка квітка була символом французької королівської влади?
17.Кого з історичних діячів називали «Орлеанською дівою»?
18.Що означає вислів «іти в Каносу»?
19.Кого в епоху Середньовіччя називали курфюрстами?
20.Як називалась Германська імперія, створена Оттоном І?

Журі підбиває підсумки 2-го етапу змагань

3-й етап змагань – «Творчий спринт»
1.Розкажіть про Ярослава Мудрого за допомогою 6 слів (Час для роздумів 2 хв., максимальна оцінка  - 6 балів)
2.Написати колективне оповідання на тему «Якби я був вікінгом…» ( Час для роздумів 5 хв., максимальна оцінка  - 12 балів)
3.Намалюйте рицаря-хрестоносця (колективний малюнок за 5 хв. максимальна оцінка  - 6 балів)

  Журі підбиває підсумки 3-го етапу змагань

 4-й етап змагань – «Терміни»
Команди мають пояснити значення 10 історичних термінів. Та команда, яка першою надасть відповідь отримає 1 бал
Терміни
1.Вотчина;
2.Печеніги;
3.Полюддя;
4.Десятина;
5.Паломництво;
6.Бедуїн;
7.Руни;
8.»Золота булла»;
9.Генеральні штати»;
10.Велика хартія вольностей.

  Журі підбиває підсумки 4-го етапу змагань

5-й етап змагань – «Капітанівський біатлон»
1.Капітани команд обмінюються запитаннями: один одному задають по 3 запитання. Кожна правильна відповідь оцінюється в 3 бали.
2.Капітанам команд треба протягом 2 хв. Із слова «роздробленість» скласти і записати якомога більшу кількість нових слів. За кожне правильне слово 1 бал.
 
  Журі підбиває підсумки 5-го етапу змагань

 Музична пауза.
Журі зачитує результати команд.
Ногородження переможців.

Комментариев нет:

Отправить комментарий